Drachten

ZAAIGROEP
De groep bestaat inmiddels uit 8 leden.
Tijdens de bijeenkomsten delen we kennis op gebied van planten vermenigvuldigen en groot brengen. Daarnaast worden zelf gewonnen zaden geruild, en/of gezaaid.  De jonge opgekomen plantjes worden verspeend en gedeeld, wat dan nog over is kan op de Groenmarkt worden verkocht. Daarnaast stekken we planten en maken wortelstekken.
De zaaiclub biedt jullie de kans om samen met ons zaden te bestellen bij seedaholic.com
Deze firma heeft zowel voor de tuinliefhebbers als voor de moestuin liefhebbers een hele ruime keuze aan zaad .
De zaaiclub neemt de kosten van het aangetekend versturen voor zijn rekening.
Wij hebben afgelopen september daar tweejarigen besteld, deze zijn goed opgekomen.

Wat verder opvalt is dat er uitstekende instructies voor zowel het zaaien als het verdere kweken wordt gegeven ( wel in het Engels ) . Ook te vinden op de website bij description, sowing ( indoors, sowing direct, cultivation, of je het zaad kunt verzamelen en hoe dat te doen, en waarschuwingen (caution).)

Wil je zaad bestellen stuur dan een mailtje naar zaaiclub(at)xs4all.nl voor 6 februari, met de naam van het zaad en de prijs. Let goed op, er staat ook hoeveel zaad je krijgt, bij sommige zaden is dat weinig zaad, bijvoorbeeld 25 zaadjes !

Er is ook nog plaats in de zaaiclub voor een of twee enthousiaste tuiniersters ( M/V) die willen zaaien.
We komen op woensdagochtend van 9.30 tot 12 uur zo’n 6 keer per jaar bij elkaar bij één van de leden thuis. We verkopen onze overgebleven producten op de Groenmarkt, waaraan je ook geacht wordt je bijdrage aan te leveren .

Je kunt ons bereiken per mail zaaiclub(at)xs4all.nl